Wijkwandeling door Kortenbos

Kortenbos wijkwandeling

De WANDELING DOOR KORTENBOS vindt plaats op zaterdag 3 juni 2017!

Zondag 23 augustus organiseer ik een boeiende wijkwandeling door de historische binnenstadswijk Kortenbos.
Wist u dat de Vleerstraat ooit één der drukste winkelstraten van Den Haag was? En dat Dolf Brouwers tot zijn dood aan het Slijkeinde woonde. Kom nog meer te weten tijdens deze verzorgde historische Haagse wijkwandeling.

Datum: 23 augustus 2015
Vanaf: 13:00.
Startpunt: Hoek Prinsengracht / Lange Lombardstraat. Makkelijk bereikbaar met OV: Tram 2, 3, of 4 halte Brouwersgracht.
Duur: 2 uur +
Prijs: € 8,-

Geef je hier op door een reactie achter te laten of bel of sms 06 24945183.
Je kunt je ook aanmelden via Facebook: https://www.facebook.com/events/524098141072648/

UITGESTELD – DE WANDELING DOOR KORTENBOS VINDT PLAATS OP ZATERDAG 3 JUNI 2017

 

2 gedachtes over “Wijkwandeling door Kortenbos

  1. Tja, Kortenbos(ch). Maup, ken je de publicaties van Gerard Langerak en Roel Wuite over de buurt?
    In mijn familiegeschiedenis speelt het Kortenbos een prominente rol van 1794 tot 1854. Ik kan wel een uur over de sloppen en stegen van destijds vertellen. Roel Wuite ook. Zijn publicatie heet ‘Het Kortenbosch. Biografie van een Haagse arbeidersstraat van 1648 tot 1873’. Lezenswaard!! Groet, René Karels.

    Like

  2. Dank voor je waardevolle reactie René.
    Ik heb Kortenbosch – Geschiedenis van een wijk van G. Th. Langerak hier naast me liggen.
    Roel Wuite’s publicatie ken ik niet. Kost wel € 14,- … Jouw familiegeschiedenis boeit me meer.
    60 jaar lang vanaf 1 jaar voor de Bataafse Republiek.

    Like

Reageer

